Google Translate

maandag 11 juni 2012

Boeken Lapland / Zweden

De afgelopen jaren hebben we een aantal boeken over Zweden gekocht en verzameld. De meeste emigratieboeken van Zweden hebben we al. Gelukkig komen er regelmatig nieuwe boeken bij zoals "Steeds meer Zweeds". Er zijn natuurlijk ook veel andere boeken verschenen over Zweden, zoals Capitool Zweden en Zweden Insight. Dit zijn meer reisgidsen. Andere boeken die we via kringloopwinkels, marktplaats en boekenwinkels gevonden hebben, zijn in deze blogpost opgenomen. Sommige hadden we al een tijdje, maar nog niet gelezen. Eindelijk ben ik begonnen met het lezen van de boeken. Een aantal van deze boeken gaan over Lapland. Als alles goed gaat, hopen we in augustus in Zweeds Lapland aan te komen. Wat informatie over Lapland is nooit weg.

Als het ijs smelt - Gevolgen Voor Bewoners Van De Noordpool:

Lapland - De wereld der woeste natuur (Time-life boeken):


Marianne Fredriksson - Mijn leven in Zweden:









Op dit moment ben ik Lapland van Méndez en Crottet aan het lezen. Een boek uit 1969. Het verhaal gaat over Inga, een 19-jarige Laplandse uit Utsjoki die samen met de Skolt Kosti en een Spaanse fotograaf (Enrique Méndez) een reis door Lapland maakt. Het boek bestaat uit een 32 pagina's reisverslag verteld door Inga en Kosti. De rest van het boek zijn de foto's gemaakt door Méndez..

Inga
De laatste aanwinst van afgelopen week is:



2 opmerkingen:

  1. Er staan een paar hele mooie boeken op deze lijst. Vooral het boek van Marianne Fredriksson heb ik boven mijn lijstje gezet. Bedankt voor deze post!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn leven in Zweden beetje doorgelezen en geeft een goed beeld van het leven van Marianne en het leven in Zuid Zweden. Mooie foto's erbij. Die komen nog in een andere post als ik het boek volledig heb gelezen.

      Verwijderen