Google Translate

zaterdag 19 september 2015

Søstrene Grene

Deze keer weer een blogpost over Søstrene Grene, de Deense winkelformule die we eind december 2014 tegenkwamen in Groningen tijdens een bezoek aan de Zweedse Kerstmarkt in Slochteren. In de vakantie kwamen we deze winkel nog geregeld tegen en wel in Malmö (in Triangeln), Trondheim, Lillehammer en in Hamar (in het CC stadion). In Oslo zat ook een winkel, maar die hebben we niet gezien. In de blogpost van de Zweedse Kerstmarkt is informatie over Søstrene Grene terug te lezen. Nu de foto's van de verschillende vestigingen.

Malmö
Malmö
Malmö
Trondheim
Trondheim
Trondheim
Trondheim
Trondheim
Lillehammer
Hamar
Hamar
Zwolle
En natuurlijk zijn we ook in de vestiging van Zwolle geweest. Die is sinds kort geopend en ligt dicht in de buurt voor ons. Het is helaas een kleine vestiging. De vestiging in Groningen is veel groter. De kleine ruimte in Zwolle zorgt ervoor dat ze moeten schrappen in de spullen en dat hebben ze helaas onder andere gedaan met de thee. De thee die we er halen, hadden ze niet in Zwolle. Dat is wel een goede reden om in het weekend van 12 december af te reizen naar Groningen en een bezoek te brengen aan de Zweedse Kerstmarkt. De Zweedse Kerstmarkt vindt deze keer plaats in de suikerfabriek van Groningen. Interessante locatie en we kunnen gelijk een bezoek brengen aan Søstrene Grene. Vooral met de kerst kun je er leuke dingen vinden. 

Zwolle
Zwolle

3 opmerkingen:

  1. Het ziet er uit als een winkel met allerlei hebbedingetjes (waar je uiteindelijk over het algemeen niets aan hebt). Maar wel erg leuk, ook de inrichting - geweldig hoe die stellages en kratten zijn gebruikt! Naar het thee-aanbod ben ik, als echte theefanaat, natuurlijk helemaal benieuwd! Misschien dit jaar maar eens naar de kerstmarkt gaan en dan ook de stad in om de winkel eens te bezoeken.

    In Enschede is trouwens een soort gelijke winkel, Flying Tiger (even opgezocht, want ik wist niet meer hoe die heette). Ook vele hebbedingetjes (uit Scandinavië) die er ongelooflijk leuk uitzien, maar waar je wel drie keer over na moet denken om ze te kopen. En volgens mij hadden ze daar ook thee, maar dat weet ik niet meer zeker. De winkel zit in de Klanderij, tegenover de AKO.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu bedenk ik mij dat het maar zo kan zijn dat ik in hun vestiging in Kopenhagen ben geweest, een jaar of vijf terug. Mijn moeder en ik zijn daar een winkel in geschoten die ons deed denken aan 'Hollands Handels Huis', waar ze ook ongelooflijk leuke spullen hadden. Dat was echt een winkel die ik nog eens zou willen bezoeken.

      Verwijderen
  2. Het is een Deense winkel dus Kopenhagen zou heel goed kunnen. We hebben de winkel niet in Kopenhagen gezien, maar toen wisten we ook niet dat het bestond :-). In Groningen voor het eerst en daar valt de naam direct op. Dus misschien de Zweedse kerstmarkt dit jaar voor jou :-).

    BeantwoordenVerwijderen