Google Translate

woensdag 31 mei 2017

Terugblik mei 2017

Ik zag op een aantal blogs dat men terugblikt op de afgelopen maand. Na wat er over gedacht te hebben, leek mij dit ook een interessant gegeven. Deze keer het eerste maandoverzicht en er is veel gebeurd in mei 2017. Veertien blogposten waarvan drie over boeken, twee over films en een over muziek. Geen kerk deze keer zie ik. Acht posten over Zweden waaronder Könst på hög. Erg leuk is dat Hej Tjorven heeft gereageerd. Uit de reactie blijkt dat ze er zelf ook geweest zijn. Gezocht en inderdaad in maart 2013 is er op Hej Tjorven de blogpost over Könst på hög te vinden. Ik had toen zelfs gereageerd, maar blijkbaar deze tip niet opgeslagen. Het valt me wel vaker op dat Hej Tjorven en wij vaak dezelfde plekken bezoeken. Het is dan ook een blog die ik graag volg en met plezier bekijk.

Wat is er verder in mei gebeurd? Ik ben bezig met het lezen van het nieuwste boek 18 graden onder nul van Stefan Ahnhem voor een leesclub op Hebban. Stefan Ahnhem heeft nog maar drie boeken geschreven, maar hoort eigenlijk vanaf het eerste boek al tot mijn favorieten. Ik ben dan ook erg blij dat ik zijn nieuwste boek mag lezen voor de Hebban leesclub. Het boek heeft me samen met een akkefietje op Facebook ervoor gezorgd dat ik gestopt ben met Facebook. 18 graden onder nul heeft als thema identiteitsfraude en de manier waarop dit gedaan wordt is zo simpel. Met die gedachte, het akkefietje met Facebook en de reden dat ik toch al niet meer zo actief was op Facebook heb ik besloten om al mijn gegevens te verwijderen van Facebook. Het bedrijf is naar mijn mening zo ingewikkeld bezig dat een normaal mens niet meer begrijpt wat er gedeeld wordt en wat de consequenties zijn van het medium. Niet meer zo aanwezig zijn op Facebook bevalt me tot nu toe erg goed.

2 opmerkingen:

  1. He, leuk een maandoverzicht! Ik ben een beetje blijven steken bij februari… ondertussen een aantal keren op vakantie/weekendjes weg en dan schiet het er helemaal bij in. En het foto archief groeit en groeit ;)
    Ik ben heel bewust nooit aan Facebook begonnen en heb daar geen moment spijt van gehad. Ik hoor steeds meer mensen die er wel klaar mee zijn. En Instagram?? Dat blijf ik leuk vinden, alleen om alles bij te houden wat de mensen die je volgt posten… dat schiet er dus ook bij in. Vandaag nieuwe maand, nieuwe kansen! Fijn Pinksterweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De klad zit er zo in :-). Ik volg nog wel op Facebook maar post zelf vrijwel niets meer. Instagram en Twitter ook aan het terugbrengen wat volgers betreft. Jullie ook een fijn Pinksterweekend!

      Verwijderen