Google Translate

zondag 10 december 2017

Kulturcentrum Mankell, Sveg

De afgelopen week heb ik het boek Tea-Bag van Henning Mankell in de trein gelezen. Dat is het voordeel van zo'n vier uur per dag in de trein zitten om van het oosten naar het westen te komen. In vier dagen had ik het boek uit. Tijdens het lezen dacht ik een aantal keer terug aan ons bezoek aan het kulturcentrum Mankell in Sveg in de zomer van 2017. Henning Mankell is namelijk opgegroeid in Sveg en dan is een kulturcentrum vrij logisch. Het centrum was eerder onderdeel van het Folkets hus maar is verplaatst naar de bibliotheek van Sveg. Liefhebbers van de boeken van Mankell kunnen hier wel even zitten om te genieten van zijn werk. Zijn boeken zijn er in allerlei talen aanwezig en er is genoeg interessante informatie over Mankell te vinden.

Bibliotheek van Sveg.

Kulturcentrum Mankell.





Snow. Deep snow. Snow and cold and dark. These are my first memories.

I always thought that living in Africa makes me a better European.

Gastenboek.

Wallander reeks.


In het kulturcentrum kun je de tour A walk in the footsteps of Hennink Mankell halen. Deze tour leidt je langs tien plekken die met Henning Mankell te maken hebben. Bij de plekken staan borden die te maken hebben met Mankell

A walk in the footsteps of Henning Mankell.

Folkets hus.


Mankellbron.

2 opmerkingen:

  1. Hebben jullie die wandeling ook gelopen? Lijkt me leuk om heen te gaan als we in de buurt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een gedeelte. We komen vast nog wel een keer in Sveg en dan doen we de rest.

      Verwijderen