Google Translate

vrijdag 26 december 2014

Bonki

Filmdetails:
Titel: Bonki
Regisseur: Siljá Somby
Jaar: 2014
Verhaal: Siljá Somby
Acteurs: Maryon W. Eilertsen, Elle Gaup, Mahtis M. Gaup
Duur: 19 minuten
IMDB cijfer: Nog geen cijfer



Samenvatting:
Nils is a resident in a nursing home and has for years been declared as hopelessly demented by the staff. He does not respond to any form of communication and seems to be lost in his own world. By coincidence the new nurse Karen discovers Nils responds to the Sámi language, and she soon realizes that Nils has something urgently important to pass on. Eventually Karen is faced with a choice – is she to follow her heart or her mind?

Op eerste kerstdag kreeg ik een Facebook bericht van Odd Levi Paulsen met daarin een link naar de Vimeo website en een wachtwoord. Wat bleek? Het was een link naar de Bonki film. Die film volg ik al een tijdje op Facebook en ik was wel heel erg nieuwsgierig naar de film. Odd Levi Paulsen heeft de film geproduceerd. Kan ik zomaar met de kerstdagen de film zien. Vanmorgen direct gekeken. De film duurt maar 19 minuten, dus dat wil wel. De film is geregisseerd door Siljá Somby. Het is haar eerste film. Meer info over Siljá is hier te vinden.

Siljá Somby
De film is gebaseerd op een Sami legende. Meer over die legende is te lezen op de Bivrost website. Het speelt zich af in de omgeving van Lyngseidet. Een mooie film en ik ben weer een legende over de Sami rijker.

Hieronder een aantal beelden uit de film:

Bonki (Mahtis M. Gaup)



Karen (Elle Gaup)


Sponsors
Om de film te kunnen bekijken heb je dus een wachtwoord nodig. Het wachtwoord wordt elke keer veranderd. Wil je de film bekijken, dan kun je volgens mij een bericht sturen naar Odd Levi Paulsen. Hij is in ieder geval te volgen op Facebook.

Meer achtergrondinformatie over de film is te lezen in deze blogpost van het Dagreis blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten